Marknadsundersökningar

Det finns mycket konstigt ute på nätet och då menar jag inte bara den här bloggen.
Ta till exempel alla tramsiga marknadsundersökningar med frågor som till synes verkar rent ovidkommande men som antagligen fyller någon slags funktion.
Jag är med i ett antal sådana, lockad av möjligheten att samla tillräckligt med poäng för trisslotter eller få en liten slant för besväret, frågan är om det är värt det, jag har verkligen inte blivit rik eller fått något märkbart tillskott i kassan.  Ofta har jag undrat över vilka det är som sitter och hittar på dessa frågor… Exempel på frågor som ställs kan till exempel vara huruvida du tycker att en viss dryck, ett visst godismärke eller pulversoppa ger dig njutning, höjer din totala livskvalitet och får dig att känna dig hipp och modern, sådär allmänt… bara för att det är en ”så häftig design …” man kan också få den mycket märkliga frågan om en godis, läsk, fryst färdigrätt eller pulversoppa ger dig ökat självförtroende, allt graderat i skalor.  Hallå! Är jag korkad om jag undrar hur i hela friden en fryst portion potatis med torsk ge mig extremt mycket större självförtroende?   Jag trodde i min enfald att man istället fick ökat självförtroende av att själv kunna laga hela sin maträtt från scratch… 

Nyligen så besvarade jag ett antal högintressanta  och relevanta frågor om buljong och pulversoppa, efteråt så fick jag som vanligt leka en stund med skraplotter (skrapa med musen på en virtuell lott), ett s.k. Instant Win …  Får man tre likadana summor så vinner man inget men får chansen att ge ett bidrag till en välgörenhetsorganisation och delta i ett annat större lotteri.  Lotteriet ifråga (det egentliga), som lär finnas någonstans i cyberrymden (? )har jag aldrig vunnit på, förresten, har någon överhuvudtaget vunnit på detta s.k. lotteri? Däremot har jag alltid ”vunnit” på själva lockbetet,  Instant Win, … och det börjar bli uppemot hundra raka vinstlotter eller mer… Finns det någon som förlorat på Instant Win??? Varför finns Instant Win??? Verkar lika meningsfullt som när en internationell postorderfirma i diverse skönhetsprodukter alltid sätter sina kunder i arbete genom att låta dem riva av och sätta små klisterlappar på ordersedlarna. Har ni inte sett dem så har ni gått miste om något häpnadsväckande onödigt i terapiväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0